برج آلتون
نوشته شده توسط : الهام

 

بلندترين پارکينگ طبقاتي شرق کشور با ارتفاعي بيش

از 80 متر، ششم تیر در مشهد به بهره برداري رسيد.

 

به گزارش مهر در مشهد، پارکينگ طبقاتي آلتون با زيربنايي بالغ بر 31 هزار متر مربع در 18 طبقه و با ظرفيت 600 خودرو با حضور وزير بازرگاني در خیابان دانشگاه افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل ترافیک مشهد، مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی در مراسم افتتاح برج آلتون که با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، رئیس سازمان بازرگانی، رئیس شورای اسلامی مشهد، معاون حمل و نقل ترافیک مشهد و جمعی از مدیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: پارکینگ طبقاتی آلتون به حل مشکلات ترافیکی مشهد کمک خواهد کرد و در خدمات دهی به زایران نیز مفید خواهد بود.
 

مهندس میرکاظمی با اشاره به مشارکت ارگان های دولتی و بخش خصوصی در ساخت این برج تصریح کرد: برج آلتون علاوه بر خدمات پارکینگی به زایران و مجاوران مشهد مقدس، خدمات تجاری نیز ارائه می دهد و در واقع می تواند چند منظوره باشد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت : برج آلتون به عنوان یک فضای شهری، کاربردهای ترافیکی، اداری و تجاری با ارزشی را داراست که با امکان سنجی های لازم در نقطه ای مناسب با طراحی زیبا و استحکام مناسب ایجاد شده است.

محمدجواد محمدی زاده با اشاره به تکنولوژی نوینی که در ساخت برج آلتون بکار گرفته شده است، افزود: این مجموعه در نوع کاربری و فنی چه در ایجاد بنا و چه در خدمات دهی، مجموعه ای با ارزش به شمار می رود که شایسته مردم مشهد و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است.


وی خاطر نشان کرد: احداث پارکینگ، یک نیاز حیاتی برای مشهد است و سرمایه گذاران بخش خصوصی به خوبی در این زمینه هدایت شده و این پروژه را با کمک گرفتن از منابع زودبازده و بانک ها ایجاد کرده اند.

استاندار خراسان رضوی مهمترین ارزش برج آلتون را همکاری شهرداری و حمایت های شورای اسلامی شهر مشهد با پشتوانه بخش خصوصی دانست.

معاون حمل و نقل و ترافیک مشهد در ادامه مراسم افتتاحیه  این برج گفت: در عرصه حمل و نقل عمومی نیاز به پارکینگ سازی از گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است و در حال حاضر بالغ بر 12هزار و 500 ظرفیت پارکینگ در سطح شهر مشهد نیاز داریم.

مهندس خندان دل با اشاره به توسعه مجامع شهری و نیاز روز افزون به پارکینگ اظهار کرد: نهضت پارکینگ سازی در مشهد راه اندازی شده است و پارکینگ طبقاتی آلتون دومین تجربه احداث پارکینگ عمومی در مشهد با مشارکت بخش خصوصی است. 

 وی ادامه داد: طی سال گذشته احداث پارکینگ طبقاتی 17 شهریور با ظرفیت یک هزار و 720 جای پارک آغاز شده است که با بهره برداری آن بخش از نیاز شهروندان به پارکینگ رفع خواهد شد.

اين پروژه با هزينه بالغ بر 500 ميليارد ريال با مشارکت بخش خصوصي و شهرداري مشهد و در مدت سه سال احداث شد و در حال حاضر اين ساختمان با ارتفاعي نزديک به 80 متر بام مشهد محسوب مي شود.

دارا بودن ويژگي هاي نادر در سازه بتني از جمله طراحي و اجراي پوتر عميق بتني به عنوان فنداسيون هوايي ستون مرکزي 9 طبقه پارکينگ، وجود باند بالگرد بر فراز  برج جهت سرويس دهي در مواقع اضطراري و امداد رساني و چشم انداز 360 درجه همه طبقات پارکينگ بر فراز شهر و امکان مسيريابي مستقيم از هر طبقه پارکينگ به رمپ فنري خروج يک طرفه از ويژگي هاي اين برج طبقاتي است.


 




:: برچسب‌ها: برج تجاری آلتون"پارکینگ طبقاتی"آلتون ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1388 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: